Kobberbakkeskoen

Kobberbakkeskolen SFO

Vi har SFO tilbud på 2 af Kobberbakkeskolens afdelinger, nemlig på henholdsvis Rønnebækskolen og Sydbyskolen.

Åbningstider.

Morgenåben alle dage: kl. 6.30 til kl. 8.00.
Eftermiddagsåben: Fra endt undervisning til kl. 17.00 (mandag– torsdag) og til kl. 16.00 (Fredag).
I ferier og undervisningsfri dage har SFO'en åbent: Kl. 6.30-17.00, fredag 6.30-16.00.

Tabulex SFO.
I SFO’en benytter vi det online elektroniske registrerings– og kommunikations system der hedder ”Tabulex SFO”.

Programmet giver overblik over alle de informationer, der knytter sig til børnene og SFO’en.
Hvis jeres barn f.eks. holder fri eller er syg, gives beskederne eksempelvis via ”Tabulex SFO” systemet.

Når barnet skal hjem efter endt førskoledag, tjekkes ud på touch-skærmen og man siger farvel til en voksen.

”SFO Tabulex” kan tilgås fra en smartphone eller PC via linket: https://foraeldre.sfoweb.dk/

Aktiviteter.

Vi arbejder ud fra en årsplan for SFO aktiviteterne. Hver uge fremgå det af  kalenderen i ”SFO Tabulex” hvad der sker i netop denne periode.
Årsplanen tager højde for, et varieret SFO-aktivitetstilbud, der vil være med til at udfordre de enkelte børn til at eksperimentere og prøve nyt. Aktivitetstilbuddene er tilrettelagt så vi arbejder med alle barnets kompetencer og følger årstidernes skriften.

Pædagogisk ramme.

Vi lægger på, at have en anerkendende, relationel- og ressource orienteret pædagogisk tilgang til børnene.
Således, at børnene videreudvikler deres sociale, faglige og personlige kompetencer.”